توضیحات رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی در خصوص وکالت های تسخیری

توضیحات رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی در خصوص وکالت های تسخیری


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۰۶

بازدید : 920



به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان مرکزی به نقل از عبدالوهاب شهبازی رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی،به موجب بند 1 صورتجلسه مورخه 1395/05/05 هیات مدیره تمامی وکلای عضو(به جز وکلای بالای 60 سال) از این تاریخ با انجام و قبول وکالت تسخیری در محاکم همکاری خواهند نمود.

در این راستا رئیس هیات مدیره راجع به این مصوبه توضیحاتی به شرح ذیل دادند:

همکاران ارجمند عضو کانون وکلای دادگستری استان مرکزی

با سلام و احترام

موضوع:وکالت های تسخیری

1)به موجب مصوبه های قبلی هیات مدیره های سابق کانون،پیش از این علاوه بر وکلای با بیش از 60 سال سن،اعضای هیات مدیره و مسئولین بعضی ارکان و کمیسیون ها از انجام وکالت تسخیری معاف بودند.

2)با توجه به مفاد قانون آئین دادرسی کیفری جدید و لزوم استفاده از وکلای تسخیری علاوه بر موارد اعلامی ماده 186 قانون آئین دادرسی کیفری سابق در برخی از جرایم دیگر و دادگاههای اطفال نیاز به استفاده از وکیل تسخیری می باشد.

3)هیات مدیره محترم در یک اقدام مبتنی بر اجرای عدالت به منظور جلوگیری از تبعیض احتمالی و با وجود کثرت کار و مسئولیت های محوله در هیات مدیره و سایر ارکان و برای جلوگیری از فشار مضاعف به همکاران جوان تر به اتفاق آراء تصویب نمود به غیر از وکلای عضو با سن بیش از 60 سال که تعداد اندکی(7 نفر) می باشند تمامی اعضاء از جمله خود اعضای هیات مدیره با قبول و انجام وکالت تسخیری کانون خود را یاری نمایند.

4)چون در حال حاضر وکلا و مشاوران محترم قوه قضائیه در انجام وکالت های تسخیری مشارکت ندارند نماینده محترم کانون در دادگستری استان مرکزی با مذاکرات انجام شده تلاش دارند راهکار قانونی استفاده از این همکاران محترم را بیابند که در صورت تحقق این مهم بار مسئولیت همکاران محترم عضو کانون کاهش خواهد یافت.

5)پرونده های شعب 3 و 4 دادگاههای کیفری یک مستقر در ساوه و محلات و همچنین پرونده های در صلاحیت دادگاه انقلاب نیز که به حکم قانون نیاز به وکیل تسخیری دارند توسط همکاران محترم عضو مستقر در همان شهر یا نزدیک ترین دادگاه محل سکونت این همکاران انجام خواهد پذیرفت.

6)به منظور تهیه آمار وکالتهای تسخیری انجام شده و ارسال لیست آن برای کانون مرکز(به حکم قانون) و اسکودا و در نهایت معاونت محترم مالی قوه قضائیه پس از شرکت در دادگاه و یا اخذ حکم،گواهی پیوست ابلاغیه ها را پس از تائید شعبه مربوطه سریعا به واحد معاضدت در کانون تسلیم نمایند تا ماهانه و یا در پایان هر فصل عندالاقتضاء آمار آن برای تامین بودجه به مرجع ذیصلاح و به منظور اخذ حق الوکاله قانونی اعلام گردد.

7)پیشاپیش از اعضاء محترم هیات مدیره که با وجود کثرت و تعدد جلسات هیات مدیره و صرف وقت پیش قدم شدند تا در این امر مشارکت نمایند نهایت سپاس را دارم.همچنین از کلیه همکاران محترم مسئول در ارکان و کمیسیون های کانون نیز تشکر و قدردانی نموده امید آنکه این اقدام شایسته فتح بابی در جهت اجرای عدالت ،وفاق و اتحاد بین همکاران باشد.

با آرزوی موفقیت روز افزون

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان مرکزی

عبدالوهاب شهبازی