رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی:وکیل 20 میلیاردی عضو کانون وکلای دادگستری استان مرکزی نیست

رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی:وکیل 20 میلیاردی عضو کانون وکلای دادگستری استان مرکزی نیست


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۰

بازدید : 983



به نقل از شماره 611 روزنامه عطر یاس مهدی کریمی رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی اظهار نمودند کانون وکلای دادگستری استان مرکزی در سال 1386 با پیگیری های مستمر وکلای پیش کسوت شهر اراک و حمایت بی دریغ معاونت محترم قضایی وقت دادگستری استان مرکزی جناب آقای عدالت خواه تشکیل گردید.

در حال حاضر 264 نفر وکیل پایه یک دادگستری و 54 نفر کارآموز وکالت عضو این کانون هستند که از این تعداد 147 نفر از وکلای پایه یک در شهر اراک فعالیت دارند.

کانون وکلای استان مرکزی از بدو تشکیل در جهت رفاه حال مردم تلاش نموده است تا در محل کانون وکلای دادگستری مشاوره رایگان توسط وکلای عضو ارائه دهد و در حال حاضر نیز با همکاری دادگستری استان هر روزه مشاوره رایگان در محل دادگاه های حقوقی و شورای حل اختلاف شهرستان اراک ارائه می گردد و امیدوار هستیم که شرایط به نحو مطلوبی ایجاد شده تا بتوانیم در محل دادسرا و دادگاه های کیفری و نیز ندامتگاه مرکزی اراک هم مشاوره رایگان ارائه گردد.

وی هم چنین با توجه به اظهارات معاون اول محترم قوه قضاییه در مراسم معارفه رئیس کل محترم دادگستری استان مرکزی مبنی بر پرداخت حق الوکاله به مبلغ بیست میلیارد تومان در یک پرونده مطروحه در دادگستری اراک، اظهار داشت که با بررسی های به عمل آمده مشخص گردید وکیل مذکور عضو کانون وکلای دادگستری استان مرکزی نمی باشد.

در حال حاضر محل کانون وکلای استان در خیابان هپکو خیابان آتش نشانی بوده که با تلاش اعضای محترم هیأت مدیره فعلی زمینی در انتهای خیابان هپکو نزدیک ساختمان در حال احداث دادگستری، خریداری شده که امید است با کمک های مالی همکاران محترم و حمایت رئیس کل محترم دادگستری استان در آینده نزدیک ساختمان جدید کانون وکلا نیز احداث شود.

یکی از وظایف کانون های وکلا در راستای ماده 6 لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال 1333 صدور پروانه وکالت وفق مقررات می باشد که کانون استان مرکزی نیز همراه با کلیه کانون های کشور اقدام به برگزاری آزمون وکالت در سال جاری خواهد نمود که طبق رویه سالهای گذشته زمان تقریبی آن اوایل آذرماه امسال خواهد بود و در همین راستا بر اساس تبصره یک ماده 1 قانون كيفيت اخذ پروانه وكالت دادگستري برای آزمون ورودی کارآموزی وکالت در سال 1394 تعداد 25 نفر به عنوان پذیرش کارآموز مورد تصویب قرار گرفته است.