نشست هم اندیشی روسای کانون های وکلا سراسر ایران

نشست هم اندیشی روسای کانون های وکلا سراسر ایران


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۵

بازدید : 811



درنشست هم اندیشی روسای کانون های وکلا سراسر ایران مطرح شد:
با اتحاد و همدلی پاسخ هجمه های عده معدود را خواهیم داد/ بر روی اصول اصرار داریم/کانون های وکلا به برخی انتصابات در مجلس شورای اسلامی اعتراض دارند و آن را در مقام بی طرفی نمی بینند
نشست هم اندیشی روسای کانون های وکلای دادگستری سراسر ایران پانزدهم مرداد ماه درتهران و در سالن مرحوم جلالی نایینی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز در این نشست روسای کانون های وکلا در خصوص مسایل وچالش های پیش روی کانون های وکلا به بحث و تبادل نظر پرداختند. عیسی امینی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: وضعیتی که الان حاکم است به لحاظ مسایل سیاسی کشور و جهان و در پیچ و خم های تاریخی فشار جهان غرب به تبع اولویت دولت شاید مسایل کانون وکلا نباشد.   دوران هیچ دوره ای نداشتیم که  تا این حد رسانه ها و خبرگزاری های خاص هجمه های سازمان یافته علیه کانون های وکلا داشته باشند. البته همیشه هجمه های پراکنده وجود داشته است. وقتی سر نخ ها را جمع می کنیم همه  متصل به هم هستند. یک اتصال کاملی دارند. این ها تمام امیدشان این بوده که سال ٩٧ به نتیجه برسند ولی اینچنین نشد و سال  ٩٨  سراسیمه و آشفته وارد شدند و حمله  و هجمه ها  به کانون ها بیشتر شد. دیدند در این فرایند احتمال موفقیتشان ضعیف است. از طریق تنقیح قوانین می خواهند ضربه وارد کنند. در پشت پرده این ها دو جهت وجود دارد. یکی جریان سیاسی و دیگری موسسات هستند. موسسات را محصول کمپین ندانید، کمپین را محصول موسسات بدانید. اصل اشکال آنجا هستند. این اشکال را به عنوان چند تاجرنبینید.  این ها صاحبان قدرت هستند. این ها پاداش خودشان را از نظام حقوقی کشور می خواهند. قدرتمند هستند. سران کمپین  صاحبان موسسات عدیده ای هستند. نظام حقوقی ایران امروز دستخوش  تحولات است. نظام حقوقی ایران صرفاً وکلا نیستند بلکه قضات  و سردفتران و غیره را نیز شامل می شوند. این ها می خواهند از سد مستحکم قاضی و وکیل عبور کنند. این گروه خاص نه تنها وکیل مستقل را نمی خواهند بلکه قاضی و قوه قضاییه مستقل و شجاع را نیز نمی خواهند. هجمه ها سازمان یافته است. قدرت مبارزه با آن ها را فقط با سلاح دانش و اطلاع رسانی آن و اتحاد و همدلی  داریم. در نظام قضایی کشور اکثریت به اتفاق آنها طرفدار استقلال جامعه وکالت  هستند. اوج استقلال و اقتدار وکیل را به عنوان یک نقطه ایده آل می دانند. مساله دیگر این است که می خواهند درون  جامعه وکالت نفوذ کنند و انسجام و وحدت و همدلی وکلا را  از بین ببرند و تفرقه و جدایی ایجاد کنند . امروز بحث الحاق و ادغام  کانون های وکلا و مرکز مشاوران مطرح است. پیشنهادات طوری بوده که نتیجه آن این است که کانون وکلا باید شخصیت حقوقی خود را از دست بدهد. سیاستی در پیش گرفته شده  که نتیجه آن انحلال کانون است.این سیاست یک عده معدود بوده و با توجه به سیاست های کلی نظام در حفظ نهادهای مدنی  قطعا شکست خواهند خورد.  بر روی اصول خود اصرار داریم. امروز چه  کشور در بیرون  و چه نهادهای مدنی در درون اگر از اصول عقب نشینی کند، بسیار خطرناک خواهد بود  و باعث ضرر می شود.  
در پایان این جلسه نشست مطبوعاتی با حضور تعدادی از رسانه های جمعی برگزار شد .
دکتر عیسی امینی پس از تبریک روز خبرنگار و ارزش و جایگاه بالای رسانه ها در کشور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین راجع به انتصاب دکتر بهادری جهرمی اظهار داشت: به انتصاب این حقوقدان احترام گذاشته و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم. اعتراض کانون های وکلا به موازی سازی و یا تقویت آن به مفهوم بی احترامی به اعضای مرکز امور مشاوران و یا این انتصابات نیست . انتظار ما آن است رویکرد کلی به سوی تثبیت و توسعه نهادهای مدنی و استقلال کانون ها و حفظ نام هایی باشد که جایگاه قانونی دارد. به هر حال نام وکیل دادگستری نام تاریخی اعضای کانون های وکلا بوده و تصویب آیین نامه اصلاحی اجرایی برنامه سوم توسعه که به تصویب آیت الله لاریجانی رسیده است مورد اعتراض جامعه وکالت است.
این خبر در حال تکمیل است ...