اولین نشست علمی کانون وکلای استان مرکزی و دانشگاه اراک

اولین نشست علمی کانون وکلای استان مرکزی و دانشگاه اراک


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۰۹

بازدید : 1084



‍  ۷۶-۱۳۹۷/۰۹/۱۷

اولین نشست علمی کانون وکلای استان مرکزی و دانشگاه اراک برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای استان مرکزی،چهارشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۹/۱۴ پیرو تفاهم نامه علمی،پژوهشی و تحقیقاتی کانون وکلای استان مرکزی با دانشگاه اراک، اولین نشست علمی مشترك توسط  طرفین  برگزار گردید.
ابتدا ابراهیم آقا محمدی مدیر گروه حقوق و اقتصاد دانشگاه اراک با ابراز امیدواری از استمرار این نشست ها بیان نمود این جلسات پیرو تفاهم نامه ای است که چند ماه پیش فی مابین این دو مجموعه منعقد گردیده است. وی افزود استمرار این نشستها می تواند زمینه ساز همکاری متقابل بین دانشگاه و کانون در حوزه مطالعات حقوقی باشد.
آقا محمدی ادامه داد یکی از بندهای این تفاهم نامه برگزاری نشستهای علمی مشترک در قالب همکاری با کمیسیون های  آموزش و کارآموزی کانون وکلا است که امیدواریم ماهیانه حداقل یک جلسه داشته باشیم که البته این تنها یکی از بندهای دوازده گانه تفاهم نامه مذکور  می باشد و دیگر بندهای آن می تواند در حوزه های علمی، تالیفات، برگزاری دادگاه های مجازی(موت کورتها) و سایر موارد باشد که این امر یقیناً زمینه ساز همکاری علمی و کاربردی هر چه بیشتر دو مجموعه است و برگزاری اولین نشست علمی را باید به فال نیک گرفت.
سپس علی سهراب پور رئیس کانون وکلای استان مركزی، ضمن ابراز خرسندی از آغاز اجرايی شدن مفاد تفاهم نامه فوق الذکر و برگزاری نشست های علمی عنوان داشت نیاز به برگزاری نشست های مشترک حقوقی برای هر دو مجموعه احساس می شد كه امیداریم با استمرار برگزاری نشست های علمی در راستای باز آموزی و توسعه علم و دانش برای هر دو نهاد گامی موثر و عملی برداريم. 
سهراب پور ضمن تبریک روز دانشجو با بیان اینکه به رشته حقوق بايد از دو منظر نگریست ادامه داد علاوه بر اينكه به علم حقوق از لحاظ علمی و تئوری می بایست اشراف داشت جهت اعمال آن دانش در يكی از حرفه های مرتبط به فنون و تكنيك های خاص آن حرفه نيز باید مسلط بود كه تشکیل کارگاه های آموزشی مشترك توسط كانون و دانشگاه به اين امر  مهم جامه عمل خواهد پوشاند و ارائه موضوعات عملی توسط كارآموزان وکالت در دانشگاه  را برای دانشجویان حقوق به جهت آشنایی با حرفه وکالت امری بديع و مفيد دانست.
در پایان دو سخنرانی توسط کارآموزان وکالت شادی کریمی و غزاله پور زندی با موضوع" وجه التزام و امکان تعدیل آن در رویه قضایی" و سعید عباسی پور با موضوع"تحلیل و بررسی مبانی حقوقی نحوه تولیت وقف خاص و موارد دخالت سازمان اوقاف در اداره آن با رویکرد مقایسه ای با وقف عام" ارائه گرديد.