هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان مرکزی و جمعی از همکاران شاغل در شهرستان محلات با رئیس دادگستری شهرستان محلات دیدار و گفتگو نمودند.

هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان مرکزی و جمعی از همکاران شاغل در شهرستان محلات با رئیس دادگستری شهرستان محلات دیدار و گفتگو نمودند.


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۰۹

بازدید : 947



‍ ( ۷۵-۱۳۹۷/۰۹/۱۳

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای استان مرکزی،روز یک شنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۹/۱۱ هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان مرکزی و جمعی از همکاران شاغل در شهرستان محلات با رئیس دادگستری شهرستان محلات دیدار و گفتگو نمودند. 
ابتدا علی سهراب پور رئیس کانون وکلای استان مرکزی عنوان نمود یکی از برنامه های هیات مدیره فعلی برگزاری جلسات مشترک با وکلا و مقامات قضایی شهرستان های استان مرکزی است که هدف از این امر برقراری ارتباط نزدیک با دادگستري بر اساس احترام متقابل و ملاقات با وکلای شاغل در شهرستانها و رفع نمودن مشکلات و دغدغه های صنفی ایشان است. 
سهراب پور ادامه داد هیات مدیره پس از حضور در شهرستان های مختلف استان مرکزی ابتدا به دیدار و گفتگو با مقامات ارشد قضایی آن شهرستان می پردازد و سپس در دفتر احدی از وکلای شاغل در آن شهرستان مجمع برگزار می نماید که احد از وکلای آن شهرستان با رای گیری وکلای حاضر در مجمع به عنوان رئیس مجمع انتخاب که امور مربوط به وکلا در آن شهرستان را مدیریت می نماید که این امر یک پدیده بدیع و نو در کانون وکلای استان مرکزی و حتی در سطح کشور می باشد و بدين ترتيب به تعبيری برخي از امور توسط مجمع انجام خواهد شد. 
سپس احمد صالحی بازرس کانون وکلای استان مرکزی بیان داشت این رویکردی که اخیرا در دادگستری استان مرکزی نسبت به تعامل با وکلا ایجاد شده امر بسیار پسندیده ای است و ارتقاء شان وکیل و قاضی با نحوه برخورد طرف مقابل ارتباط مستقیم دارد و اگر این دو مجموعه یکدیگر را پوشش دهند در نهایت می توانیم شاهد استقرار عدالت در مجموعه قضایی باشیم و هدف کانون وکلا از دیدار و گفتگو با مقامات ارشد قضایی در سطح استان ایجاد اعتماد سازی است و ما معتقدیم که نقد های سازنده دو مجموعه نسبت به یکدیگر می تواند راهبردی و به رفع نقایص موجود کمک نماید. 
در ادامه هادی قمشلوئی نایب رئیس کانون وکلای استان مرکزی اظهار داشت اختصاص یک اتاق به وکلا در دادگستری محلات می تواند دو هدف رعایت شان وکلا و ارائه مشاوره به مراجعه کنندگان را محقق نماید.
قمشلوئی افزود آنچه بعضا در رسانه ها در خصوص حق الوکاله های نجومی مطرح می گردد ناظر به عده معدودی از وکلا است و ارتباطی به آحاد وکلا ندارد و امروز وکلای جوان با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند.
رسول احمدی رئیس دادگستری شهرستان محلات ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه بیان داشت زمانی که مدیر دفتر بنده برگزاری جلسه مشترک با هیات مدیره کانون و وکلای شاغل در شهرستان محلات را هماهنگ نمودند از این امر بسیار استقبال نمودم زیرا فاصله گرفتن دو نهاد قضاوت و وکالت ممکن است باعث ایجاد سوء تفاهم گردد.
 ایشان در ادامه عنوان نمود وکیل و قاضی می بایست در انجام امور محوله، اخلاق اسلامی را رعایت نمایند و قضاوت وکلا در مورد قضات نباید بر اساس نتیجه یا عدم نتیجه گیری در یک پرونده خاص باشد  و می بایست از قضاوتهای شخصی در مورد قضات بپرهیزیم و اگر وکلا و قضات در جایگاه یکدیگر قرار بگیرند این امر می تواند به تعدیل خواسته های نسنجیده دو طرف کمک کند و بنده معتقدم که یک وکیل پس از کسب تجربه در کسوت وکالت می تواند وارد حوزه قضاوت شود ولیکن این امر بالعکس در مورد قضات مصداق ندارد و براي قضات شایسته نیست پس از ورود به شغل قضا سپس وارد حوزه وکالت شوند.
احمدی افزود ما از وکلا می خواهیم که در نهایت صداقت از موکلین خود دفاع نمایند و در صدد پنهان نمودن واقعیت امر نباشند و در پایان خواستار معرفی یک رابط از بین وکلای شاغل در شهرستان محلات با مجموعه دادگستری شد که بتواند مسائل مشترک دو طرف را پیگیری و رفع نماید و همچنین از تسریعی که کانون وکلا جهت معرفی وکیل تسخیری و معاضدتی به عمل می آورد تشکر نمود.