نشست صمیمانه و جلسه مشترک رئیس کل دادگستری استان مرکزی و شورای معاونین ایشان با اعضای هیات مدیره کانون

نشست صمیمانه و جلسه مشترک رئیس کل دادگستری استان مرکزی و شورای معاونین ایشان با اعضای هیات مدیره کانون


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۰۷

بازدید : 980



به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان مرکزی، روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۴/۳۱ نشست صمیمانه و جلسه مشترک رئیس کل دادگستری استان مرکزی و شورای معاونین ایشان با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری به دعوت رئیس کل دادگستری در جلسه ماهیانه شورای معاونین برگزار گردید .
 در این نشست ابتدا حجت الاسلام و المسلمین قاسم عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی ضمن اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان مرکزی به منتخبین این انتخابات تبریک و برای ایشان آرزوی توفیق جهت خدمت به جامعه وکالت استان را نمودند.ایشان در ادامه به لزوم برگزاری جلسات مشترک و مستمر با رویکرد تعامل سازنده در راستای نقد آراء و استفاده از دانش قضات و وکلا به طور مشترک تاکید نمودند.حجت الاسلام و المسلمین قاسم عبدالهی فراهم نمودن بستر مناسب برای ایجاد اعتماد هر چه بیشتر جامعه نسبت به دستگاه قضایی را از وظایف وکلای دادگستری برشمرد و از تعامل سازنده بین وکلا و قضات استقبال نمودند .
در ادامه جلسه عباس قاسمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک  با ارزیابی رابطه بین وکلا و دستگاه قضایی، بر حفظ شئونات حرفه قضاوت و وکالت تاکید داشته و اظهار نمودند که از نظارت همگانی وکلا بر رفتار قضات استقبال نموده و خواستار بستر سازی ایجاد تعامل سازنده وکلا با دستگاه قضایی شدند.
سپس غلامرضا ملک محمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری ضمن تبریک به منتخبین ششمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان مرکزی خواستار ارتقای سطح علمی وکلا شدند و از هیات مدیره خواستند تا برای تحقق این امر تلاش نمایند.
در ادامه علی سهراب پور رئیس  کانون وکلای دادگستری استان مرکزی به نمایندگی از جانب هیات مدیره ضمن تقدیر و تشکر از رئیس کل دادگستری استان مرکزی،اعضای شورای معاونین ایشان،رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان اراک و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک جهت دعوت از اعضای هیات مدیره،خاطر نشان نمود که کانون وکلای دادگستری استان مرکزی مصمم است که بر پایه احترام متقابل و رعایت شان هر دو نهاد و مجموعه بطور مستمر جهت بهبود روابط گام بردارد که نتیجه آن رفع نواقص موجود وصیانت هردو نهاد از هرگونه بی اعتمادی است.
وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وکلای استان مرکزی بیان داشت که شایسته است نقاط مثبت عملکرد وکلا از جمله تلاش ایشان برای ایجاد صلح و سازش و انجام وکالت های معاضدتی و تسخیری در پرونده های متعدد و مستمر در طی سالیان متمادی بدون دریافت حق الزحمه مورد توجه ویژه قرار گیرد.
سهراب پور با ذکر این مطلب که وکلا علاوه بر اینکه به عنوان معاضد در کنار قضات دادگستری جهت احقاق حق می کوشند در واقع ارباب رجوع هرروزه مجموعه دادگستری نیز به شمار می روند که پس از سالها فعالیت نقاط ضعف و قوت دستگاه قضایی را می شناسند و می توانند در بهبود امور و رفع نواقص به مجموعه عظیم دادگستری کمک کنند. ایشان در ادامه به عزم جدی کانون وکلای دادگستری استان مرکزی به تشکیل و تاسیس اتاق داوری اشاره نمود که این امر مورد توجه و تاکید رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز واقع شد. و در پایان با تاکید بر لزوم ادامه همکاری جلسه خاتمه پذیرفت.