همایش حقوق شهروندی،باید و نبایدها به میزبانی اراک در محل استانداری برگزار گردید

همایش حقوق شهروندی،باید و نبایدها به میزبانی اراک در محل استانداری برگزار گردید


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۸

بازدید : 922



به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان مرکزی،همایش حقوق شهروندی دوشنبه مورخ 1393/09/10 در اراک در محل استانداری با حضور الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور به همت ستاد مردمی صیانت از حقوق شهروندی که ریاست آن به عهده محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی است در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار گردید.شایان ذکر است که کانون وکلای دادگستری استان مرکزی به واسطه عضویت علی سهراب پور ریاست کانون وکلای دادگستری استان مرکزی در ستاد مردمی صیانت از حقوق شهروندی یکی از برگزار کنندگان همایش مذکور بود.

در جلسه صبح جناب آقایان محمد حسن آصفری،مهندس مقیمی استاندار استان مرکزی و الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور به ایراد سخنرانی پرداختند که دو مقاله در ارتباط با حقوق شهروندی توسط وکلای دادگستری ارائه گردید که در انتها جوایزی به رسم یادبود به فعالین این حوزه اهدا گردید.

جلسه بعداز ظهر راس ساعت 13/30 تحت عنوان شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاههای اجرایی و دستگاههای نظارتی استان مرکزی برگزار گردید که در این جلسه علی سهراب پور ریاست کانون وکلای دادگستری استان مرکزی به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی اظهار داشت که در حال حاضر هر روز 2 وکیل پایه یک به انضمام دو کارآموز به ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مراجعه کنندگان در مجتمع حقوقی می پردازند.

ایشان همچنین به ابراز نگرانی کانون های وکلای دادگستری پیرامون نقض استقلال کانون ها در صورت تصویب لایحه جامع وکالت رسمی با کیفیت فعلی پرداختند و خواستار اصلاح و تغییر قوانین جاری در این زمینه به نفع شهروندان شدند.

سهراب پور از مدیران اجرایی سازمان ها خواست که قبل از به وجود آمدن مشکلات و مسائل حقوقی با وکلا و مشاورین حقوقی مشاوره کنند تا از بروز و ظهور این مشکلات جلوگیری نمایند.

وی ادامه داد شهروندان شهر اراک از هوای پاک با وجود تصویب طرح جامع کاهش آلودگی برای این شهر محروم هستند که باید حقوقی های استان به رسالت خود در جهت بررسی این موضوع اهتمام ورزند.